The 2-Minute Rule for درمان ریزش مو خانگی

Wiki Article

البته این امر زمانی مفید است که ریزش شدید نباشد و نیازی به درمان سریع نداشته باشد. در زیر چند نمونه از روش‌های درمان ریزش موی هورمونی با طب سنتی را آورده‌ایم:

آنترالین؛ این یک کرم موضعی یا پماد است که اغلب برای درمان پسوریازیس استفاده می‌شود. ماده قیر مانند موجود در این دارو یک‌بار در روز روی لکه‌های بدون مو قرار می‌گیرد و به مدت ۳۰ دقیقه تا چند ساعت باقی می‌ماند.

رشد موهای عجیب و غریب با الگویی متفاوت، رشد موهایی بسیار باریک در قسمت‌های پایینی صورت و گاهی هم درون دایره‌های طاسی از دیگر نشانه‌های ریزش موی صورت است.

همچنین در فلپ مو که یک نوع جراحی برای درمان کاشت مو است پزشکان یک لایه از منطقه پشت سر بریده و به جلوی سر بخیه می زنند.

ریزش موی هورمونی در مردان معمولا به دلایل زیر اتفاق می‌افتد:

کاشت مو پیشانی خانم‌ها و تاثیر آن در زیبایی+هزینه و عوارض آن

درست مانند ریزش موهای سر، ریزش موی ریش‌ها هم می‌تواند با سفید شدن ناگهانی موها شروع شود. معمولا موهای سفید در اطراف لبه‌های این دایره‌ها مشاهده می‌شوند. از دیگر نشانه‌های ریزش موی صورت، خارش، جوش، درد، حساس‌شدن، سوزش، التهاب و قرمزی در ناحیه ریزش است.

۱۶:۰۰ راهنمای کامل روغن تراپی مو در خانه ۳ اردیبهشت

در صورتی که دچار آلوپسی آندروژنیک شده اید و یم خواهید با ماینوکسیدیل آن را درمان کنید باید آن را بصورت مادم العمر ادامه دهید.

معمولا فولیکول‌های موی استفاده شده در این روش از سر افراد گرفته می‌شود. با پیوند مو به ریش صورت، موهای ضعیف‌شده و ریخته‌ی این قسمت‌ها مجددا ضخیم و تقویت درمان ریزش موی می‌شوند و شروع به رشد می‌کنند.

در هفته های بعد روزی یک بار. در دوره بعد یک روز درمیان یکبار و به همین شکل ادامه دهید.

علاوه بر این عدم دریافت ویتامنی و مواد معدنی کافی هم به خودی خود دلیلی برای ریزش موهاست.

ماینوکسیدیل یکی از محصولات مشهور و از راه‌های جلوگیری از ریزش مو در مردان و زنان است که در بسیاری از داروخانه‌ها به فروش می‌رسد. این محصول به شکل مایع یا فوم تولید می‌شود و در محل ریشه مو استفاده می‌گردد. ماینوکسیدیل فولیکول‌های مو را تحریک می‌کند و موجب رشد سریع مو در کمتر از ۶ ماه می‌شود.

تزریق استروئید یک گزینه رایج برای آلوپسی خفیف و تکه‌تکه در مردان است. از این روش برای کمک به رشد مجدد مو در نقاط طاس‌شده استفاده می‌شود. در این روش سوزن‌های ریز استروئیدی را به پوست لخت نواحی آسیب‌دیده تزریق می‌کنند.

Report this wiki page